torsdag 15. oktober 2009

Reisekildring av Evje tur

Da var dagen kommet. Dagen vi skulle reise. Vi skulle på klassetur til Evje. Det var sommer så vi forventet bra vær og masse sol. Alle hadde gledet seg lenge til denne turen, og vi hadde spart opp masse penger.
Bussen kom. Alle hadde store sekker med seg. Sekkene ble lagt i et siderom i bussen. Innpå bussen hadde de fleste med seg masse snop, mat og brus. Det skulle være en lang busstur.

Da vi kom fra til Evje ble vi delt inn på forskjellige rom. Vi pakket ut på de rommene vi ble delt inn på. Vi gikk ut og da så vi at der var en sandvolleyball bane, og en bordtennis bane. Vi delte inn i lag og begynte å spille sandvolleyball.
Det ble fort kveld og det var først om kvelden folk begynte å spille bordtennis.
Den første dagen fløy forbi, og før vi visste det var vi i seng.

Dagen etter var det klart for klatring. Vi måtte gå et stykke før vi kom til et fjell hvor vi kunne klatre. Det så ganske skummelt ut og klarte opp, fordi fjellet var ganske bratt. Det tok litt tid før første mann begynte å klatre opp. Etter alle hadde gjort det, fant vi ut at det ikke var så skummelt allikevel.

Senere på dagen skulle vi på rafting. For de som ikke vet det så er rafting at mange sitter i en gummibåt og så ror vi nedover elver. Det var ingen som hadde prøvd dette før av oss som var med, men alle syntes at det så veldig kult ut. Det eneste var at det kunne være litt skummelt om hele båten veltet, eller at en person datt ut, fordi det var en del strøm i vannet. Det var ganske rolige bakker i begynnelsen, men etter vi hadde rodd ned en bakke, skulle alle reise seg og juble, da vi reiste oss var det en som datt uti. Før vi begynte å rafte så hadde vi lært hva vi skulle gjøre hvis en datt uti, og vi brukte denne metoden og dro han opp. Det var ikke alvorlig, så det var mange som lo. Etter hvert kom de større nedover bakkene, og det var kjempe kjekt. Det tror jeg de fleste syntes.

En annen dag var vi på kanotur. Da var det rolig på sjøen, men det er lettere å felle en kano enn en gummibåt. I hver kano var vi 3 stykk. Når vi begynte kjente vi at det var ganske ustabilt å sitte i kanoen. Lederen satt i en kano med 2 andre fra klassen, og de klarte å felle kanoen med en gang. Da fikk alle seg en god latter. De som satt oppi kanoen lo også. Ellers så klarte de fleste seg bra, og det var en grei nok kanotur.

Da var klasseturen for denne gangen over. Alle hadde hatt en kanon tur og fått seg en kjempe opplevelse.